1.ХӨТӨЛБӨРИЙН НЭР: Физик II
2.ИНДЕКС: ВЕ 104
3.БОЛОВСРОЛЫН ТҮВШИН: Бакалавр
КРЕДИТ ЦАГ: 3кр. Цаг
4.СУДЛАХ ЦАГ: 2:1:1:5 (Лекц:сем:лаб:бие даалт)
5.ХИЧЭЭЛИЙН ЗАЛГАМЖ ХОЛБОО:
Босоо тэнхлэгээр: Физик I.
Хэвтээ тэнхлэгээр: Дээд математик
6.ХӨТӨЛБӨРИЙН ҮНДЭСЛЭЛ:
Физик II хичээлээр физикийн шинжлэх ухааны үндсийг физик I-ээс гүнзгийрүүлэн үзэж физикийн үндсэн үзэгдэл, ухагдахуун, хэмжигдэхүүн, нэгж, зүй тогтол хууль, тодорхойлолт, хэрэглээ, онолын үндсийг элементар, болон дээд математикийн /уламжлал, интеграл тоолол/ хүрээнд томъёолж өөрийн сонгосон мэргэжилтэй холбон судлах чадвартай байхын зэрэгцээ уул агуулгыг дараах үндсэн бүлгүүдэд хувааж судлахаар үйлдэв.
1. Цахилгаан ба соронзон
2. Оптик, хэлбэлзэл долгион
3. Атом ба цөмийн физик
• Нийгмийн хэрэгцээ:
Мэдэээлэл харилцаа технологийн хөгжил давамгайлсан мэдлэгийн нийгэмд байгаль, техник технологийн аливаа асуудлыг нийгмийн амьдралын янз бүрийн түвшинд шийдвэрлэхэд физикийн зохих мэдлэг зайлшгүй шаардагатай.
• Танин мэдэхүйн хэрэгцээ:
Ахуйн амьдрал болон техник физик үзэгдэл ба түүний эерэг ба сөрөг нөлөөллийг таних сөрөг нөлөөллөөс өөрийгөө болон орчноо хамгаалах, физик үзэгдэлтэй холбоотой тулгамдаж байгаа асуудлыг танин мэдэх, асуудлыг шийдвэрлэх зэрэгт физикийн мэдлэгээ хэрэглэх .
7.ХИЧЭЭЛИЙН ЗОРИЛГО:
Физикийн курсийн цахилгаан соронзон, оптик хэлбэлзэл долгион, квант механик, оптик, атомын ба цөмийн физикийн курсийн хэсгийг хичээлийн бүх хэлбэрийг ашиглан дэс дараалалтай бөгөөд нэгдмэлээр зааж физик үзэгдлийн мөн чанар зүй тогтолын онолын үндсийг практикт хэрэглэж буй жишээн дээр тулгуурлан практикт аливаа асуудлыг шийдвэрлэхэд хэрэглэгдэх цогц чадамжийг төлөвшүүлэхэд энэ хичээлийн зорилго оршино.
8.СУРГАЛТЫН ЗОРИЛТ:
• Биеийн өгөгдсөн шинж чанар юмуу түүний өөрчлөлтийг тохирсон физик хэмжигдэхүүний тусламжтай илэрхийлдэг байх. Физик хэмжигдэхүүн түүний утга, тэмдэглэгээ, нэгж, хэмжих багажийн тухай мэдлэгтэй болох.
• Физик асуудлыг таних, бусад асуудалтай холбох, томьёолох, шинжлэн судлах үйлийн баримжаатай байх, мэдлэгээ асуудлыг шийдвэрлэхэд хэрэглэх
• Шаардлагатай мэдээллийг эх сурвалжаас олох. Аливаа асуудлаас физиктэй холбоотой хэсгийг мэдэрч, таних түүнийг судлахад мэдлэгээ хэрэглэх
• Юмс үзэгдлийн нийгэм болон байгальд үзүүлэх сөрөг талуудыг олж хардаг, сэргийлдэг болох.
ХИЧЭЭЛИЙН ЦӨМ АГУУЛГА
Лекцийн хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө
2.ИНДЕКС: ВЕ 104
3.БОЛОВСРОЛЫН ТҮВШИН: Бакалавр
КРЕДИТ ЦАГ: 3кр. Цаг
4.СУДЛАХ ЦАГ: 2:1:1:5 (Лекц:сем:лаб:бие даалт)
5.ХИЧЭЭЛИЙН ЗАЛГАМЖ ХОЛБОО:
Босоо тэнхлэгээр: Физик I.
Хэвтээ тэнхлэгээр: Дээд математик
6.ХӨТӨЛБӨРИЙН ҮНДЭСЛЭЛ:
Физик II хичээлээр физикийн шинжлэх ухааны үндсийг физик I-ээс гүнзгийрүүлэн үзэж физикийн үндсэн үзэгдэл, ухагдахуун, хэмжигдэхүүн, нэгж, зүй тогтол хууль, тодорхойлолт, хэрэглээ, онолын үндсийг элементар, болон дээд математикийн /уламжлал, интеграл тоолол/ хүрээнд томъёолж өөрийн сонгосон мэргэжилтэй холбон судлах чадвартай байхын зэрэгцээ уул агуулгыг дараах үндсэн бүлгүүдэд хувааж судлахаар үйлдэв.
1. Цахилгаан ба соронзон
2. Оптик, хэлбэлзэл долгион
3. Атом ба цөмийн физик
• Нийгмийн хэрэгцээ:
Мэдэээлэл харилцаа технологийн хөгжил давамгайлсан мэдлэгийн нийгэмд байгаль, техник технологийн аливаа асуудлыг нийгмийн амьдралын янз бүрийн түвшинд шийдвэрлэхэд физикийн зохих мэдлэг зайлшгүй шаардагатай.
• Танин мэдэхүйн хэрэгцээ:
Ахуйн амьдрал болон техник физик үзэгдэл ба түүний эерэг ба сөрөг нөлөөллийг таних сөрөг нөлөөллөөс өөрийгөө болон орчноо хамгаалах, физик үзэгдэлтэй холбоотой тулгамдаж байгаа асуудлыг танин мэдэх, асуудлыг шийдвэрлэх зэрэгт физикийн мэдлэгээ хэрэглэх .
7.ХИЧЭЭЛИЙН ЗОРИЛГО:
Физикийн курсийн цахилгаан соронзон, оптик хэлбэлзэл долгион, квант механик, оптик, атомын ба цөмийн физикийн курсийн хэсгийг хичээлийн бүх хэлбэрийг ашиглан дэс дараалалтай бөгөөд нэгдмэлээр зааж физик үзэгдлийн мөн чанар зүй тогтолын онолын үндсийг практикт хэрэглэж буй жишээн дээр тулгуурлан практикт аливаа асуудлыг шийдвэрлэхэд хэрэглэгдэх цогц чадамжийг төлөвшүүлэхэд энэ хичээлийн зорилго оршино.
8.СУРГАЛТЫН ЗОРИЛТ:
• Биеийн өгөгдсөн шинж чанар юмуу түүний өөрчлөлтийг тохирсон физик хэмжигдэхүүний тусламжтай илэрхийлдэг байх. Физик хэмжигдэхүүн түүний утга, тэмдэглэгээ, нэгж, хэмжих багажийн тухай мэдлэгтэй болох.
• Физик асуудлыг таних, бусад асуудалтай холбох, томьёолох, шинжлэн судлах үйлийн баримжаатай байх, мэдлэгээ асуудлыг шийдвэрлэхэд хэрэглэх
• Шаардлагатай мэдээллийг эх сурвалжаас олох. Аливаа асуудлаас физиктэй холбоотой хэсгийг мэдэрч, таних түүнийг судлахад мэдлэгээ хэрэглэх
• Юмс үзэгдлийн нийгэм болон байгальд үзүүлэх сөрөг талуудыг олж хардаг, сэргийлдэг болох.
ХИЧЭЭЛИЙН ЦӨМ АГУУЛГА
Лекцийн хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө
№
|
|
Õè÷ýýëèéí ñýäýâ
|
I
|
Цахилгаан статик
|
1.1 Öàõèëãààí ã¿éäýë, ã¿éäëèéí õ¿÷ áà íÿãò, Îì,
Êèðõãîô, Æîóëü-Ëåíöèéí õóóëü ò¿¿íèé äèôôåðåíöèàë õýëáýð
|
1.2 Òºðºë á¿ðèéí îð÷èí äàõü /ìåòàëë, øèíãýí, õèé,
âàêóóì, õàãàñ äàìæóóëàã÷/ öàõèëãààí ã¿éäýë
|
||
II
|
Цахилгаан
соронзон үзэгдэл
|
2.1 ÿéäëèéí ñîðîíçîí îðîí. Èíäóêöèéí âåêòîð. Áèî-Ñàâàð Ëàïëàñûí õóóëü. Ñîðîíçîí îðíû õ¿÷ëýã
òîäîðõîéëîõ çàðèì æèøýý
|
2.2 Ëîðåíöèéí õ¿÷. Ñîðîíçîí îðîí äàõü öýíýãò Ẻìñèéí
õºäºë㺺í Õîëëûí ¿çýãäýë. Àìïåðèéí õ¿÷. Ñîðîíçîí
óðñãàë. ÿéäýëòýé äàìæóóëàã÷ øèëæèõýä õèéõ ñîðîíçîí õ¿÷íèé àæèë
|
||
2.3 Öàõèëãààí ñîðîíçîí èíäóêöèéí ¿çýãäýë. Ôàðàäåéí
õóóëü. Ëåíöèéí ä¿ðýì. Õàðèëöàí áà
ººðèéí èíäóêöèéí ¿çýãäýë. Ôóêîãèéí ã¿éäýë. Ñîðîíçîí îðíû ýíåðãè Äèà, Ïàðà,
Ôåððîñîðîíçîí áîäèñ
|
||
III
|
Долгион оптик
|
2.4 Õóâüñàõ ã¿éäëèéí õýëõýýíèé Îìûí õóóëü.
Õýëáýëçëèéí õ¿ðýý. Ðåçîíàíñ. Ìàêñâåëëèéí òýãøèòãýë¿¿ä. Öàõèëãààí ñîðîíçîí äîëãèî.
|
Ãýðëèéí ìºí ÷àíàð. Ãýðëèéí îéëò, õóãàðëûí õóóëü, Òîëü áà ëèíç. Ýëåêòðîí îïòèê . Ãýðýë øèëæèõ.
Ãýðëèéí äèñïåðñ. Ãýðëèéí ñàðèíàë.
|
||
Ãýðëèéí äîëãèîíû êîãåðåíò ÷àíàð, Èíòåðôôåðåíöèéã àæèãëàõ àðãóóä. Íèìãýí õàëüñíû
èíòåðôåðåíö. Èíòåðôåðåíöèéã õýðýãëýõ.
|
||
Ãþéãåíñ Ôðåíåëèéí çàð÷èì. Ôðåíåëèéí á¿ñ. Äèôðàêöèéí
òºðë¿¿ä. Ãîëîãðàô.
|
||
Áàéãàëèéí áà òóéëøèðñàí ãýðýë. Òóéëøðóóëàã÷.
Áðþñòîðèéí õóóëü. Õîñ õóãàðàõ ¿çýãäýë. Ìàëþñûí õóóëü.
Òóéëøðàëûí õàâòãàé ýðãýõ.
|
||
IV
|
Квант оптикийн үндэс
|
Äóëààíû öàöðàë. Àáñîëþò õàð áèåèéí öàöàðãàëтûí õóóëèóä. Ïëàíêèéí òààìàãëàë. Ôîòîýôôåêòèéí
Ýéíøòåéíèé îíîë. Ãýðëèéí õî¸ðäìîë ÷àíàð. Ôîòîí. Êîìïòîíû ñàðèíàë
|
V
|
Атомын бүтэц
|
Äå-Áðîéëëèéí äîëãèîí. Äîëãèîí ôóíêö áà ìàãàäëàëûí
íÿãò. Øðåäèíãåðèéí òýãøèòãýë áà êâàíò òºëâ¿¿ä òîäîðõîéã¿éí çàð÷èì.
Óñòºðºã÷èéí àòîìûí ýëåêòðîí ¿¿ë áà ñïåêòð.
|
Ýëåêòðîíû îðáèòûí ìîìåíò áà ñïèí. Àòîìûí âåêòîð
çàãâàð. Ïàóëèéí çàð÷èì. Îëîí ýëåêòðîíò àòîìûí òåðì áà ñïåêòð. Ëàçåð
|
||
VI
|
Атомын цөмийн
бүтэц
|
Öºìèéí á¿òýö áà øèíæ ÷àíàð. Èçîòîïè. Õîëáîîñûí
ýíåðãè
|
Öºìèéí çàäðàë. Öºìèéí öàöðàã, ò¿¿íèé áîäèñ áà àìüä
îðãà-íèçìä ¿éë÷ëýõ ìåõàíèçì. Äîçèìåòð
|
||
Öºìèéí óðâàë. Óðâàëûí õýðýãëýý. Öºìèéí ýíåðãè. Ýãýë Ẻìñ áà
òýäãýýðèéí àíãèëàë.
|
10.СУРГАЛТЫН АРГА ЗҮЙ
• Сургалтын идэвхитэй аргыг хэрэглэн оюутны бүтээлч ажиллагааны дүнд мэдлэг бүтээлгэнэ.
• Судалж шинжлэх, сурах сэдэл төрүүлэх, бодлого бодох, зохиох арга, үнэлэн хөгжүүлэх, сэргээн бататгах, үзүүлэн таниулах зэрэг аргуудыг хослуулан хэрэглэнэ.
• Нарийн туршилт тавих хүртэлх үйл ажиллагааны арга зүй буюу ажлын хэлбэрүүдээс гадна үйл ажиллагааны алхам, үе шат, дэс дараалал зэрэг арга зүйн алхамуудыг өөртөө багтаана. Үүнээс гадна хичээлийн хэрэглэгдэхүүн хичээлийн үр дүн, үр дүнгийн үнэлгээ, хичээлийн нийгмийн хэлбэр ч хамрагдана.
• Энэ хичээлийг лекц, семинар, лабораторийн хэлбэрээр танхимын сургалт явуулах бөгөөд хичээллэх явцад бие даалт авах болон багшийн зөвлөгөө туслалцаатайгаар төрөл бүрийн үйл ажиллагааг гүйцэтгэнэ.
• Хичээлийг явцад оюутнуудыг стандарт бус үнэлгээгээр үнэлнэ.
• Сургалтын идэвхитэй аргыг хэрэглэн оюутны бүтээлч ажиллагааны дүнд мэдлэг бүтээлгэнэ.
• Судалж шинжлэх, сурах сэдэл төрүүлэх, бодлого бодох, зохиох арга, үнэлэн хөгжүүлэх, сэргээн бататгах, үзүүлэн таниулах зэрэг аргуудыг хослуулан хэрэглэнэ.
• Нарийн туршилт тавих хүртэлх үйл ажиллагааны арга зүй буюу ажлын хэлбэрүүдээс гадна үйл ажиллагааны алхам, үе шат, дэс дараалал зэрэг арга зүйн алхамуудыг өөртөө багтаана. Үүнээс гадна хичээлийн хэрэглэгдэхүүн хичээлийн үр дүн, үр дүнгийн үнэлгээ, хичээлийн нийгмийн хэлбэр ч хамрагдана.
• Энэ хичээлийг лекц, семинар, лабораторийн хэлбэрээр танхимын сургалт явуулах бөгөөд хичээллэх явцад бие даалт авах болон багшийн зөвлөгөө туслалцаатайгаар төрөл бүрийн үйл ажиллагааг гүйцэтгэнэ.
• Хичээлийг явцад оюутнуудыг стандарт бус үнэлгээгээр үнэлнэ.
11. ЛЕКЦИЙН
СЭДВИЙН АГУУЛГА
№
|
Цаг
|
Сэдэв
|
Эзэмшүүлэх
|
|
Мэдлэг
(Судлагдахуун)
|
Чадвар
(Ур ухаан)
|
|||
1
|
2
|
Öàõèëãààí ã¿éäýë, ã¿éäëèéí õ¿÷ áà íÿãò, Îì,
Êèðõãîô, Æîóëü-Ëåíöèéí õóóëü ò¿¿íèé
äèôôåðåíöèàë õýëáýð
|
Тогтмол цахилгаан
гүйдлийн хэлхээг судлах, түүний үзэгдэл, процесс зүй тогтлыг танин мэдэх, Ôèçèê õýìæèãäýõ¿¿í¿¿ä, Íýãæ
|
- Байгаль, нийгмийн энгийн цахилгаан хэлхээтэй
холбоотой үзэгдэл, процессыг ялган танин мэддэг энгийнээр тайлбарладаг.
- Аливаа асуудлыг шийдвэрлэхэд цахилгаан гүйдлийн
талаарх мэдлэгээ хэрэглэдэг байх
|
2
|
2
|
Òºðºë á¿ðèéí îð÷èí äàõü /ìåòàëë, øèíãýí, õèé,
âàêóóì, õàãàñ äàìæóóëàã÷/ öàõèëãààí ã¿éäýë
|
Мåòàëë, øèíãýí, õèé, âàêóóì, õàãàñ äàìæóóëàã÷ дахь öàõèëãààí ã¿éäлийн процессыг судлах
|
Төрөл бүрийн
орчин дахь цахилгаан гүйдлийн ойлголтыг тайлбарладаг. Бодлого, дасгалд энгийнээр хэрэглэдэг. Өгөгдсөн
нөхцөлд тохируулан сонгон авч илэрхийлдэг байх.
|
3
|
2
|
ÿéäëèéí ñîðîíçîí îðîí. Èíäóêöèéí âåêòîð Áèî-Ñàâàð
Ëàïëàñûí õóóëü. Ñîðîíçîí îðíû õ¿÷ëýã òîäîðõîéëîõ
çàðèì æèøýý
|
Гүйдэлтэй дамжуулагчийн үүсгэх соронзон
орныг судлах Соронзон индүкцийн үзэгдэл, Тогтмол соронзонгийн үүсгэх орон
|
Гүйдэлтэй
дамжуулагчийн соронзон оронг энгийнээр илэрхийлдэг, жишээгээр тайлбарладаг. Индүкцийн
үзэгдлийн учир шалтгааныг үндэслэн тайлбарладаг, бодлогонд хэрэглэх.
Гүйдэлтэй
дамжуулагчийн үүсгэх соронзон орны тэгшитгэлийг тухай нөхцөлд бичиж ашигладаг
байх.
|
4
|
2
|
Ëîðåíöèéí õ¿÷. Ñîðîíçîí îðîí äàõü öýíýãò Ẻìñèéí
õºäºë㺺í. Õîëëûí ¿çýãäýë.
Àìïåðèéí õ¿÷.
|
Соронзон орны
зүгээс гүйдэлтэй дамжуулагчид болон цэнэгт бөөмт үйлчлэх хүчийг судлах
|
Соронзон орны зүгээс цэнэгт бөөмд үйчлэх хүчний зүй тогтлыг үгээр болон
томьёололоор илэрхийлдэг байх Соронзон
орны зүгээс цахилгаан гүйдэлтэй хүчийг тайлбарладаг жишээгээр илэрхийлэх
|
5
|
2
|
Öàõèëãààí ñîðîíçîí èíäóêöèéí ¿çýãäýë. Ôàðàäåéí õóóëü: Ëåíöèéí ä¿ðýì. Õàðèëöàí áà ººðèéí èíäóêöèéí
¿çýãäýë.
|
Цахилгаан соронзон индүкцийн үзэгдлийг судлах, Фарадейн
хууль, тогтмол соронзонгийн төрлүүдийг судлах
Ñîðîíçîí îðíû ýíåðãè Äèà, Ïàðà, Ôåððîñîðîíçîí áîäèñ
|
Цахилгаан соронзон
индүкцийн үзэгдлийг илэрхийлэх учир
шалтгааныг үндэслэн тайлбарладаг байх.
Төрөл бүрийн Äèà, Ïàðà, Ôåððîñîðîíçîí áîäèñ тогтмол
соронзонг тодорхойлолтоор тайлбарладаг байх.
|
6
|
2
|
Õóâüñàõ ã¿éäëèéí õýëõýýíèé Îìûí õóóëü. Õýëáýëçëèéí õ¿ðýý. Ðåçîíàíñ.
Ìàêñâåëëèéí
òýãøèòãýë¿¿ä
|
Хувьсах гүйдлийн
хэлхээний омын хуулийг судлах, элементүүдийг танин мэдэх хэлхээнд үүсэх
Цахилгаан соронзон хэлбэлзлийн үзэгдлийг судлах
|
Хувьсах
гүйдлийн хэлхээн Омын хуулийг илэрхийлэх элементүүд, ухагдахуун
хэмжигдэхүүнийг ялган тайлбарладаг. Ахуй дахь хувьсах гүйдлийн хэлхээг нэрлэх
жишээгээр тайлбарладаг онолын үүднээс тооцооллыг хийдэг байх.
|
7
|
2
|
Öàõèëãààí ñîðîíçîí äîëãèî. Ãýðëèéí ìºí ÷àíàð. Ãýðëèéí îéëò, õóãàðëûí õóóëü
|
Цахилгаан
соронзон долгионыг судлах,
Гэрлийн мөн
чанар, хоёрдмол шинж чанар,
Гэрлийн ойлт,
хугарлын хууль, Òîëü áà ëèíç, Ãýðëèéí äèñïåðñ, Ãýðëèéí ñàðèíàë.
|
Цахилгаан соронзон долгионы үзэгдлийг жишээгээр тайлбарлах, Гэрлийн мөн
чанарыг онолын хувьд тайлбарладаг
үндэслэдэг байх гэрлийн ойлт хугарлын хуулийг ахуй дахь
жишээгээр илэрхийлдэг байх, Гэрлийн
онцлог, шинж чанар, үзэглүүдийг нэрлэдэг асуудалд үүнийг тоожоц ханддаг байх.
|
8
|
2
|
Ãýðëèéí äîëãèîíû êîãåðåíò ÷àíàð,
Èíòåðôôåðåíöèéã àæèãëàõ àðãóóä.
|
Гэрлийг
долгионлог талаас нь судлах,
Долгионлог шинж, чанаруудыг тодорхой үзэгдлүүдээр
илэрхийлэх, Íèìãýí õàëüñíû
èíòåðôåðåíö.
Èíòåðôåðåíöèéã õýðýãëýõ.
|
Амьдрал дахь үзэглүүдээс
гэрлийн долгионлог үзэгдлийг ялган тайлбарладаг, учир шалтгаанийг үндэсэлэдэг
байх. Интерференцийг
ажиглах туршилт хийж тооцооллыг илэрхийдэг хэмжигдэхүүнийг тодорхойлдог
байх. Интерференц
үүсэх тайлбарладаг, түүнд үзүүлэх нөлөөллийг жишээгээр
илэрхийлэх.
|
9
|
2
|
Ãþéãåíñ Ôðåíåëèéí çàð÷èì, Ôðåíåëèéí á¿ñ, Äèôðàêöèéí òºðë¿¿ä, Ãîëîãðàô.
|
Гэрлийн онцлог шинжийг тодорхой багаж төхөөрөмжөөр сулах, ажиглах
|
Гэрлийн дифракцийг
ахуй дахь жишээгээр тайлбарладаг учир шалтгаанийг үндэслэдэг байх, Гэрлийн
онцлог шинжүүдийг хялбар ажигладаг илэрийлэх хэмжигдэхүүнүүдээр нь ялган
тайлбардаг, ангилдаг байх
|
10
|
2
|
Áàéãàëèéí áà òóéëøèðñàí ãýðýë
|
Гэрлийн туйлшралтай холбоотой үзэгдлийг судлах, Òóéëøðóóëàã÷. Áðþñòîðèéí õóóëü. Õîñ õóãàðàõ ¿çýãäýë, Ìàëþñûí õóóëü, Òóéëøðàëûí õàâòãàé ýðãýõ
|
Байгалийн
болон туйлширсан гэрлийн ялган танидаг тайлбарладаг байх, Гэрлйин туйлшралийн
үзэгдлийн илэрхийлдэг байх, Гэрлийн
туйлшралыг багаж төхөөрөмж ашиглан ажигладаг гэрлийн үзэгдэлтэй холбоотой асуудал
шийдвэрлэхэд хэрэглэдэг байх
|
11
|
2
|
Äóëààíû öàöðàë. Àáñîëþò õàð áèåèéí öàöàðãàëûí
õóóëèóä.
|
Ïëàíêèéí òààìàãëàë, Ôîòîýôôåêòèéí
Ýéíøòåéíèé îíîë, Ãýðëèéí
õî¸ðäìîë ÷àíàð, Ôîòîí, Êîìïòîíû ñàðèíàë
|
Дулаан цацралтай
холбоотой асуудлыг шийдвэрлэхдээ термодианмикийн хуулиудыг хэрэглэдэг байх,
Гэрлийн хоёрдмол
чанар, фотон жишээгээр нэрлэж
тайлбарладаг байх
|
12
|
2
|
Äå-Áðîéëëèéí äîëãèîí. Äîëãèîí ôóíêö áà ìàãàäëàëûí
íÿãò.
|
Äå-Áðîéëëèéí äîëãèîí, Øðåäèíãåðèéí òýãøèòãýë áà êâàíò òºëâ¿¿ä
òîäîðõîéã¿éí çàð÷èì, Óñòºðºã÷èéí àòîìûí ýëåêòðîí
¿¿ë áà ñïåêòð
|
Де-Бройллийн долгион, Шредингэрийн тэгшитгэлийг тайлбарладаг, Устөрөгчийн
атомын электрон үүл ба спектрийг нэрлэдэг, тодорхойлдог байх,
Квант төлвүүд тодорхойгүйн зарчмийг илэрхийлдэг байх
|
13
|
2
|
Ýëåêòðîíû îðáèòûí ìîìåíò áà ñïèí, Àòîìûí
âåêòîð çàãâàð.
|
Ýëåêòðîíû îðáèòûí ìîìåíò áà ñïèí, Àòîìûí
âåêòîð çàãâàð,
Ïàóëèéí çàð÷èì, Îëîí ýëåêòðîíò àòîìûí òåðì
áà ñïåêòð, Ëàçåð
|
Ýëåêòðîíû îðáèòûí ìîìåíò áà ñïèí зэргийг
энгийнээр дүрслэн илэрхийлдэг байх, Àòîìûí цөм çàãâàð, Ïàóëèéí çàð÷èì, энгийн
загварчлал жишээгээр тайлбарладаг байх.
Îëîí ýëåêòðîíò àòîìûí òåðì áà ñïåêòð, Ëàçåð нэрлэдэг үндэслэлийг тайлбарладаг байх.
|
14
|
2
|
Öºìèéí á¿òýö áà øèíæ ÷àíàð, Èçîòîïè, Õîëáîîñûí
ýíåðãè
|
Атомын цºìèéí á¿òýö, Цөмийн øèíæ ÷àíàðыг судлах, Èçîòîïè, Цөмийн хүч, Õîëáîîñûí ýíåðãè талаар авч үзэх
|
Атомын цºìèéí á¿òýö Цөмийн øèíæ ÷àíàðыг тайлбарладаг жишэээгээр илэрхийлдэг байх
Èçîòîïè, Õîëáîîñûí
ýíåðãè жишээгээр дүрслэдэг томьёо тодорхойлолтыг тайлбарладаг байх.
|
15
|
2
|
Цацраг идэвхт
чанар, Цацраг идэвхт задрал, түүний хууль
|
Öºìèéí çàäðàë, Öºìèéí öàöðàã, ò¿¿íèé áîäèñ áà àìüä
îðãà-íèçìä ¿éë÷ëýõ ìåõàíèçì. Äîçèìåòð
|
Цацраг идэвхт
чанар энгийнээр тайлбарладаг шинж
чанарыг нь ялган тайлбарладаг байх,
Цацраг идэвхт
задрал, түүний хууль учир шалтгаанийг үндэслэн
тайлбарладаг, тооцоолол хийдэг байх, Öºìèéí öàöðàã,
ò¿¿íèé áîäèñ áà àìüä îðãà-íèçìä ¿éë÷ëýõ ìåõàíèçì жишээгээр тайлбарладаг байх,
|
16
|
2
|
Öºìèéí óðâàë, Óðâàëûí
õýðýãëýý Öºìèéí ýíåðãè, Ýãýë
Ẻìñ áà òýäãýýðèéí àíãèëàë
|
Цөмийн урвал, Зохиомол цацраг идэвхт изотопууд, Цацраг
идэвхт изотопыг ашиглах Цөмийн хуваагдал, цөмийн энергийг ашиглах, халуун
цөмийн урвал
|
Цөмийн урвал, энгийнээр
тайлбарладаг, Зохиомол цацраг
идэвхт изотопуудыг нэрлэдэг цацраг идэвхт изотопыг ашиглах талаар жишээгээр илэрхийлдэг байх, Цөмийн
хуваагдал, цөмийн энергийг ашиглах, халуун цөмийн урвал жишээгээр нэрлэдэг байх
|
Нийт 32 цаг = 2кр
|
12.СЕМИНАРЫН
СЭДВИЙН АГУУЛГА
№
|
Цаг
|
Сэдэв
|
Эзэмшүүлэх
|
|
Мэдлэг
(Судлагдахуун)
|
Чадвар
(Ур ухаан)
|
|||
1
|
2
|
ÿéäëèéí õóóëèóä, Òºðºë á¿ðèéí îð÷èí äàõü öàõèëãààí
ã¿éäýë
|
ÿéäëèéí õ¿÷ áà íÿãò, ÖÕÕ, Îìûí õóóëü, Êèðõãîôûí ä¿ðì¿¿ä, ÿéäëèéí àæèë ÷àäàë
Æîóëü-Ëåíöèéí õóóëü,
Ìåòàëë äàõü öàõèëãààí ã¿éäýë, õýò äàìæóóëàë, Ýëåêòðîëèò äàõü öàõèëãààí
ã¿éäýë, Ôàðàäåéí õóóëü, Òåðìîöàõèëãààí ¿çýãäýë, Õèé äýõ ã¿éäýë, ïëàçì, Õàãàñ äàìæóóëàã÷ äàõ
öàõèëãààí ã¿éäýë
|
ÿéäëèéí õ¿÷ áà íÿãò, ÖÕÕ, Îìûí õóóëь энгийнээр илэрхийлдэг, хэмжигдэхүүн, нэгж тэмдэглээг
ялган таньж нэрлэдэг, Êèðõãîôûí ä¿ðì¿¿ä, ÿéäëèéí àæèë ÷àäàë, Æîóëü-Ëåíöèéí õóóëü томьёоллыг бодлогонд сонгон
хэрэглэдэг байх. Ýëåêòðîëèò äàõü öàõèëãààí
ã¿éäýë, Ôàðàäåéí õóóëийг бодлого, дасгалд энгийнээр
хэрэглэх, Өгөгдсөн нөхцөлд тохируулан сонгон авч илэрхийлдэг байх, Õèé äýõ ã¿éäýë, ïëàçì, Õàãàñ äàìæóóëàã÷ äàõь öàõèëãààí ã¿éäýë зэргийг ялган таньдаг байх.
|
2
|
2
|
ÿéäëèéí ñîðîíçîí îðîí, Öàõèëãààí ñîðîíçîí
èíäóêöè
|
Г¿éäëèéí ñîðîíçîí îðîí,
Èíäóêöèéí âåêòîð,
Àìïåðèéí õóóëü, Áèî-Ñàâàð-Ëàïëàñûí õóóëü, ò¿¿íèé õýðýãëýý, Ëîðåíöûí õóóëü, Õîëëûí
¿çýãäýë, Ñîðîíçîí óðñãàë, Öàõèëãààí ñîðîíçîí èíäóêöèéí ¿çýãäýë, õóóëü, Ëåíöèéí ä¿ðýì, Õàðèëöàí áà
ººðèéí èíäóêöèéí ä¿ðýì ñîðîíçîí îðíû ýíåðãè,
Ãåíåðàòîð áà öàõèëãààí õºäºëã¿¿ð,
Äèà-ïàðà áîëîí ôåððîñîðîíçîí,
Ìàêñâåëëûí òýãøèòãýë¿¿ä
|
Г¿éäëèéí ñîðîíçîí îðîí,
Èíäóêöèéí âåêòîð, Àìïåðèéí õóóëü, Áèî-Ñàâàð-Ëàïëàñûí õóóëü,
ò¿¿íèé хэрэглээг
танин мэддэг тайлбар хийдэг байх.
Ëîðåíöûí õóóëü, Õîëëûí ¿çýãäýë, Ñîðîíçîí óðñãàë, Öàõèëãààí ñîðîíçîí
èíäóêöèéí ¿çýãäлийг төрөл
бүрийн нөхцөлд илэрхийлдэг байх.
Ëåíöèéí ä¿ðýì, Õàðèëöàí áà ººðèéí èíäóêöèéí ä¿ðýì, Сîðîíçîí îðíû ýíåðãè, Ãåíåðàòîð áà öàõèëãààí
õºäºëã¿¿ð учир
шалтгааныг үндэслэн тайлбарладаг, бодлогонд энэ мэдлэгээ хэрэглэх, Äèà-ïàðà áîëîí ôåððîñîðîíçîíг ялган таньдаг байх,
Ìàêñâåëëûí тэгшилтгэлийг тухай нөхцөлд
бичиж ашигладаг байх
|
3
|
2
|
Цàõèëãààí ñîðîíçîí õýëáýëçýë
áà äîëãèîí
|
Õýëáýëçëèéí õ¿ðýýíä ÷ºëººò öàõилгаан ñîðонзон õýëáýëçýë ¿¿ñýõ, Öàõèëãààí ñîðîíçîí äîëãèîí,
ò¿¿íèé õýðýãëýý, Õóâüñàõ ã¿éäëèéí õýëõýýíèé
Îìûí õóóëü, Èäýâõèò áà ðåàêòèâ ýñýðã¿¿öýë,
Ðåçîíàíñ
|
Õýëáýëçëèéí õ¿ðýýíä ÷ºëººò öàõилгаан ñîðонзон õýëáýëçýë ¿¿ñýõ
нөхцлийг
томьёололоор илэрхийлдэг байх, Öàõèëãààí ñîðîíçîí äîëãèîí,
ò¿¿íèé õýðýãëýýг ахуй
дахь жишээнүүдийг нэрлэж учир шалтгаанийг үндэслэдэг байх, Õóâüñàõ ã¿éäëèéí õýëõýýíèé Îìûí õóóëü энергийн талаар томъёолол хийдэг
тэдгээрийг жишээгээр тайлбарлан ярих
|
4
|
2
|
Ãýðëèéí äîëãèîí îíîë, Êâàíò îïòèêèéí ¿íäýñ
|
Ãýðëèéí ìºí ÷àíàð, Ãýðëèéí äèñïåðñ, ãýðëèéí ñàðíèë, Ãýðëèéí èíòåðôåðåíö, ãýðëèéí äèôðàêö, Ãþéãåíñ-Ôðåíåëèéí çàð÷èì, ãýðýë тóéëøðàõ, Äóëààí öàöðàë, Àáñîëþò õàð
áèåèéí öàöðàëûí õóóëèóä
Êîìïòîíû ýôôèêò, Ýèíøòåéíû òýãøèòãýë, Ãýðëèéí äàðàëò, Ëåáåäåâèéí
òîìú¸î
|
Ãýðëèéí ìºí ÷àíàð, Ãýðëèéí äèñïåðñ, Гýðëèéí ñàðíèл, урсгалын
нөхцлийг тодорхойлох бодлого, дасгал ажиллах, түүнийг практик жишээгээр
илэрхийлдэг байх.
Ãþéãåíñ-Ôðåíåëèéí çàð÷èì, Гýðýë тóéëøðàõ, Äóëààí öàöðàë, түүнийг тооцож асуудалд
ханддаг байх.
|
5
|
2
|
Àòîìûí á¿òýö
|
Àòîìûí á¿òýö, Ðåçåôîðäûí òóðøëàãà, Óñòºðºã÷èéí àòîì, ò¿¿íòýé òºñòýé
ñèñòåìèéí Áîðûí îíîë Ôðàíê-Ãåðöèéí òóðøëàãà,
Àòîìûí ¿íäñýí áà öî÷èðñîí òºëºâ Áººìñèéí õî¸ðäìîë ìºí ÷àíàð,
Äå-Áðîèëèéí äîëãèîí, Ãåéçåíáåðãèéí òîäîðõîéã¿éí õàðüöàà, Øðåäèíãåðèéí òýãøèòãýë,
õýðýãëýý, Ãýðëèéí äàðàëò, Ëåáåäåâèéí òîìú¸î
|
Àòîìûí
á¿òýö, физикийн үүднээс тайлбарлах, хэмжигдэхүүн ухагдахууны холбоо хамаарлыг физикийн хуулиар илэрхийлж
томьёолдог байх, Áººìñèéí
õî¸ðäìîë ìºí ÷àíàð, Äå-Áðîèëèéí äîëãèîí Ãåéçåíáåðãèéí òîäîðõîéã¿éí õàðüöàà тооцооллыг
хийдэг байх. Ãýðëèéí
äàðàëò, Ëåáåäåâèéí òîìú¸îны учир шалтгааныг үндэслэдэг жишээн дээр тайлбарладаг байх
|
6
|
2
|
Àòîì, ìîëåêóëûí îïòèê øèíæ ÷àíàð áà á¿òöèéí êâàíò îíîë
|
Îëîí ýëåêòðîíò àòîì, Ïàóëèéí çàð÷èì, ¯åëýõ ñèñòåìèéí ôèçèê
òàéëáàð, Àòîìûí ñïåêòð, ¯åëýõ ñèñòåìèéí ôèçèê òàéëáàð, Àòîìûí ñïåêòð, Ãýðëèéí öàöðàëт áà øèíãýýëò, Ìîëåêóëûí á¿òýö áà îïòèê øèíæ ÷àíàð
|
Îëîí
ýëåêòðîíò àòîì, Ïàóëèéí çàð÷èì, ¯åëýõ
ñèñòåìèéí ôèçèê òàéëáàð хийдэг байх, Àòîìûí ñïåêòð, ¯åëýõ ñèñòåìèéí ôèçèê òàéëáàðыг нэрлэж
тэдгээрийн харилцан үйлчлэл, шинж чанарын талаар илэрхийлдэг байх. Ãýðëèéí öàöðàë áà øèíãýýëò хамаарлыг томъёололоор гаргаж илэрхийлдэг төрөл бүрийн нөхцөлд хэрэглэдэг байх.
|
7
|
2
|
Öºìèéí ôèçèêèéí òóðøèëòûí àðãóóä Öºìèéí
á¿òýö øèíæ ÷àíàð
|
Öýíýãò Ẻìñ áîäèñòîé õàðèëöàí ¿éë÷ëýõ, Òîîëóóð, êàìåð, öºìèéí
áàãàæóóä, Öýíýãò Ẻìñèéã àæèãëàõ á¿ðòãýõ àðãóóä, Öºìèéí ìàññ, öýíýãò õýìæýý,
Мàññûí äåôåêò Öºìèéí õîëáîîñ ýíåðãè, Цºìèéí ìîìåíòóóä, Öºìèéí õ¿÷, Цºìèéí çàãâàð
|
Öýíýãò Ẻìñ áîäèñòîé
õàðèëöàí ¿éë÷ëýõ хуулиудыг
хэрэглэдэг байх,
Òîîëóóð, êàìåð, öºìèéí áàãàæóóäыг
нэрлэж тайлбарладаг байх, Öºìèéí ìàññ, öýíýãò õýìæýý, ìàññûí äåôåêò
Öºìèéí õîëáîîñ ýíåðãè, тайлбарладаг, Цºìèéí ìîìåíòóóä,
Öºìèéí õ¿÷, öºìèéí çàãâàð жишэээгээр
илэрхийлдэг байх
|
8
|
2
|
Àòîìûí öºìèéí õóâèðàë
|
Öàöðàã èäýâõèò ÷àíàð, Öàöðàã èäýâõèò çàäðàëûí õóóëèóä, Öºìèéí óðâàë, ò¿¿íèé
òºðë¿¿ä,
Óðâàëûí õýðýãëýý, Öºìèéí ýíåðãè, ýãýë Ẻìñ áà òýäãýýðèéí àíãèëàë
|
Öàöðàã èäýâõèò ÷àíàð,
Öàöðàã èäýâõèò çàäðàëûí õóóëèóäын талаар энгийнээр
тайлбарладаг байх,
Öºìèéí óðâàë, ò¿¿íèé òºðë¿¿ä,
Óðâàëûí õýðýãëýýг жишээгээр тайлбарладаг байх, Öºìèéí ýíåðãè, ýãýë Ẻìñ áà òýäãýýðèéí
àíãèëàëын талаар энгийн тайлбар хийдэг, нэрлэдэг байх
|
Нийт 16цаг = 0,5кр
|
Физик -2 õè÷ýýëèéí ëàáîðàòîðийí àæëóóä
¹
|
Öàõèëãààí ñîðîíçîí, îïòèê:
|
öàã
|
Îíîî
|
1.
|
Öàõèëãààí ñòàòèê îðíûã ñóäëàõ
|
2
|
2*
|
2.
|
Òðàíñôîðìàòîðûí À¯Ê-òîäîðõîéëîõ
|
2
|
3
|
3.
|
Öàõèëãààí ýíåðãèéã äóëààíû ýêâèâàëåíòûã òîäîðõîéëîõ
|
2
|
3
|
4.
|
Àãààðûí äóëààí áàãòààìæèéí õàðüöàà (Ñð/Cv)-ã
òîäîðõîéëîõ
|
2
|
2*
|
5.
|
Öóãëóóëàã÷, ñàðíèóëàã÷ ëèíçèéí ãîë ôîêóñûí çàéã
òîäîðõîéëîõ
|
2
|
3
|
6.
|
Øèëíèé õóãàðëûí èëòãýã÷èéã ìèêðîñêîïîîð òîäîðõîéëîõ
|
2
|
2*
|
7.
|
Ãýðëèéí äîëãèîíû óðòûã äèôðàêöûí òîðîîð òîäîðõîéëîõ
|
2
|
3
|
8.
|
Ñàõàðûí óóñìàëûí êîíöåíòðàöûã ñàõîðîìåòðýýð
òîäîðõîéëîõ
|
2
|
2*
|
Äýýðõ ëàáîðàòîðûí àæëóóäààñ *-òîé àæëûã ñîíãîæ õèéõ
áà òýäãýýðòýé õîëáîîòîé îíîëûí ìýäëýãèéã îþóòàí áèå äààæ ýçýìøñýí áàéõ
øààðäëàãàòàé. Ò¿¿í÷ëýí ëàáîðàòîðûí òîíîã òºõººðºìæ ìàòåðèàëëàã áààçààñ õàìààðàí ººð àæëûã õèéæ áîëíî.
13.ÑÓÐÃÀËÒÛÍ
ÎÐ×ÈÍ, ÕÝÐÝÃËÝÃÄÝÕ¯¯Í
Материаллаг
|
Сэтгэлзүйн
|
Мэдээллийн
|
Үйлийн
|
Үлгэрчилсэн
жишиг хөтөлбөр
Үзүүлэн
Тараах
материал
Сорилын
хувилбар
Техникийн
бүрэн бүтэн байдал
Анги танхимын
эрүүл ахуйн шаардлага
|
Багш оюутны
харилцааны сайн орчин
Сурах, сургах
эрмэлзэл
Багшийн
үлгэртэй байдал
Нээлттэй,
хүлээцтэй байдал
|
|
Техник
хэрэгсэл
Оюутны бүтээлийн
сан
Багаар ба
хосоор ажиллах бүрэлдэхүүн
Багшийн
чиглүүлэг
Ажиллах
дасгал, даалгаврын сан
Багш оюутны хамтын ажиллагаа
|
Ôèçèêèéí õè÷ýýë íü îëîí òºðëèéí
õýðýãëýãäýõ¿¿íòýé õè÷ýýëèéí òîîíä ç¿é ¸ñîîð îðäîã. ¯¿íä: Ôèçèêèéí öºì àãóóëãà
áîëîí ñóðãàëòûí õºòºëáºðò ëåêö, ñåìèíàð áîëîí òóñãàãäñàí ëàáîðàòîðèéí àæèë
ñóäàëãàà, øèíæèëãýý, õèéæ áîëîõóéö ñàéí òîíîã òºõººðºìæ á¿õèé êàáèíåò ëàáîðàòîðè,
àóäèî-âèçóàë õýðýãëýãäýõ¿¿í ñàìáàð, êîäîñêîï, ïðîæåêòîð, âèäåî áà õè÷ýýëèéí
êèíî, интернэт веб сайтууд, êîìïüþòåð, ñëàéä,
òåñò¿¿ä (ñîðèëûí àæëóóä) ëàáîðàòîðèò áàéãàà òîíîã òºõººðºìæèéí æàãñààëò
14.БИЕ ДААЛТ
Á¿ëýã ñýäâ¿¿ä
|
Шалгах хугацаа
|
Õýëáýð
|
оноо
|
|||
Нэгдүгээр бие даалт
|
1.ÿéäëèéí õóóëèóä, Òºðºë á¿ðèéí îð÷èí äàõü
öàõèëãààí ã¿éäýë
|
VII долоо хоногт
|
Сонгосон
сэдвийн хүрээнд түвшин -3-аас 10
бодлого áîäîõ áà ñåìèíàðûí õè÷ýýëèéã áýëòãýõ хàðèëöàí ÿðèëöàõ
|
Сэдвийн хүрээнд Физикийн шинжлэх
ухааны ач холбогдолыг тусгасан бүтээл õèéõ
|
Бодлого
бодох 5 оноо
Бүтээл хийх 5 оноо
|
|
3.Цàõèëãààí ñîðîíçîí õýëáýëçýë
áà äîëãèîí
|
||||||
3.Цàõèëãààí ñîðîíçîí õýëáýëçýë
áà äîëãèîí
|
||||||
4.Ãýðëèéí äîëãèîí îíîë, Êâàíò îïòèêèéí ¿íäýñ
|
||||||
нийт
10 оноо
|
||||||
Хоёрдугаар бие даалт
|
5.Àòîìûí á¿òýö
|
XIV долоо хоногт
|
Сонгосон
сэдвийн хүрээнд түвшин -3-аас 10
бодлого áîäîõ áà ñåìèíàðûí õè÷ýýëèéã áýëòãýõ õàðèëöàí
ÿðèëöàõ
|
Сэдвийн хүрээнд Физикийн шинжлэх
ухааны ач холбогдолыг тусгасан бүтээл õèéõ
|
Бүтээл бодох 5 оноо
|
|
6.Àòîì, ìîëåêóëûí îïòèê øèíæ
÷àíàð áà á¿òöèéí êâàíò îíîë
|
||||||
7.Öºìèéí ôèçèêèéí òóðøèëòûí
àðãóóä, Öºìèéí á¿òýö
øèíæ ÷àíàð
|
||||||
Реферат хийх 5 оноо
|
||||||
8.Àòîìûí öºìèéí
õóâèðàë
|
||||||
Бие даалтын нийт оноо 20 оноо
|
нийт
10 оноо
|
Жич: Тухайн сэдвийн хүрээнд онолын асуудлыг судлахаас гадна,
сэдэвтэй холбоотой туршилт судалгааг хавсаргасан байна.
15. ОЮУТНЫ МЭДЛЭГ,
ЧАДВАРЫГ ДҮГНЭХ ХЭЛБЭР
1. Áàãøèéí îíîî 70 оноо
Ø Õè÷ýýëèéí èðö èäýâõ-20 оноо
Ø Áèå äààëò- 20 оноо
Ø ßâöûí øàëãàëò /Сорил-1,2/-20 оноо
Ø Ëàáîðàòîðûí àæèë-20 оноо
2. Улирлын
шалгалт-30 оноо
Улирлын шалгалтыг хичээлийн бүрэн агуулгыг багтаасан
тест эсвэл амаар сургуулиас
томилогдсон комисс авна.
Îþóòíû ìýäëýã ÷àäâàðûã ä¿ãíýõ õýëáýð :
Сэдэв
|
Хэлбэр
|
Арга
|
Үнэлэх шалгуур
|
Хэмжээсжүүлэлт
|
1.ÿéäëèéí õóóëèóä, Òºðºë á¿ðèéí îð÷èí äàõü
öàõèëãààí ã¿éäýë
|
· Ухагдахууны сүлжээ үүсгэх
· Графикаар өгөгдсөн мэдээллийг бичвэр болгох
· Сонгох ба нөхөх тест
· Багаж төхөөрөмжөөр хэмжилт авах тооцоо
хийх
· Бодлого дасгал ажиллах
|
· Ухагдахуун эзэмшүүлэх даалгавар
· Бодит даалгавар
· Цахилгааны тоног төхөөрөмжтэй харьцах
· Асуудал шийдвэрлэх даалгавар
· Дүгнэх даалгавар
· Туршилт лабораторийн ажил хийх
|
Тухайн
ухагдахууныг:
-
Томъёолох, тодорхойлох
-
Мөн чанар, гол шинжийг илрүүлэх
-
Хэрэглэх, хөгжүүлэх
Оюутан
бодит баримтанд тулгуурлан ажиллаж:
-
өгөгдсөн зүйлийн зүй тогтлыг илрүүлэх диаграмм, бүдүүвчээр дүрслэх гэх мэт
Тухайн
мэдээлэлд:
-
оновчтой асуудал дэвшүүлэх
-
зүй тогтлыг нь илрүүлэх
-
логик дарааллыг нь тогтоох, зөв сэтгэх
Оюутан
сорил туршилтын үр дүнг:
-Хэмжилтийн үр дүнд
-
анализ хийн, задлан шинжлэх
-
өөрчлөлт, зүй тогтлыг илрүүлэх
|
Үнэлэх шалгуур тус бүрээр илрүүлэх чадваруудыг нь үнэлэн тохирох
оноожуулалтыг хийнэ.
|
3.Цàõèëãààí ñîðîíçîí õýëáýëçýë
áà äîëãèîí
|
||||
3.Цàõèëãààí ñîðîíçîí õýëáýëçýë
áà äîëãèîí
|
||||
4.Ãýðëèéí äîëãèîí îíîë, Êâàíò îïòèêèéí ¿íäýñ
|
||||
5.Àòîìûí á¿òýö
|
· Графикаар өгөгдсөн мэдээллийг бичвэр болгох
· Бодлого дасгал ажиллах
· Ухагдахууны сүлжээ үүсгэх
· Сонгох ба нөхөх тест
· Туршилт хийх
· Өгөгдсөн сэдвээр мэдээлэл цуглуулах
· Хэмжилт авч үр дүн алдааг тооцоол
|
· Бодит даалгавар
· Асуудал шийдвэрлэх даалгавар
· Ухагдахуун эзэмшүүлэх даалгавар
· Дүгнэх даалгавар
· Бүтээлч даалгавар
· Туршилт лабораторийн ажил хийх
· Багаж төхөөрөмтэй харьцаж хэмжилт хийх
|
Оюутан бодит баримтанд тулгуурлан
ажиллаж:
-
өгөгдсөн зүйлийн зүй тогтлыг илрүүлэхдиаграмм, бүдүүвчээр
дүрслэх гэх мэт
Тухайн мэдээлэлд:
-
оновчтой асуудал дэвшүүлэх
-
зүй тогтлыг нь илрүүлэх
-
логик дарааллыг нь тогтоох, зөв сэтгэх
Тухайн ухагдахууныг:
-
Томьёолох, тодорхойлох
-
Мөн чанар, гол шинжийг илрүүлэх
-
Хэрэглэх, хөгжүүлэх
Оюутныг бүтээлийн сангаар нь:
-
өөрийн сонирхсон сэдвээр хийсэн бүтээл байгаа эсэх
-
реферат, эссэ, бодлого, тооцоолол хийх
-
фото зураг, цуглуулга гэх мэт
Оюутан тухайн хичээлээр:
-
зөв мэдлэг эзэмшсэн эсэх
-
дүгнэлт хийж чадаж байгаа эсэх
-
жишээ баримтаар баяжуулсан эсэх гэх мэт
|
Үнэлэх шалгуур
тус бүрээр илрүүлэх чадваруудыг нь үнэлэн тохирох
оноожуулалтыг
хийнэ.
|
6.Àòîì, ìîëåêóëûí îïòèê øèíæ
÷àíàð áà á¿òöèéí êâàíò îíîë
|
||||
7.Öºìèéí ôèçèêèéí òóðøèëòûí
àðãóóä Öºìèéí á¿òýö øèíæ
÷àíàð
|
||||
8.Àòîìûí öºìèéí
õóâèðàë
|
Àøèãëàõ íîì, ñóðàõ áè÷èã :
1. Í. Àìàðæàðãàë íàð “Åðºíõèé ôèçèê” ÓÁ 1999 îí
2. Èíæåíæðèéí ôèçèê 1. ÓÁ 1999 îí
3. ßâîðñêèé
Á.Ì “Ôèçèêèéí êóðñ” 1.2 ÓÁ 1995 , 1996
4. ßâîðñêèé Á.Ì “Êóðñ
ôèçèêè” 1.2 âûñø øêîëà. Ìîñêâà 1973 îí
5. Ã. Øèëàãàðäè “Ìîëåêóë ôèçèê” ÓÁ 1995 îí
6. Í.Àìàðæàðãàë
íàð “Ôèçèêèéí ëàáîðàòîðè” ÓÁ 2000 îí
7. Í.Àìàðæàðãàë íàð”Ôèçèêèéí áîäëîãî äàñãàëóóä” ÓÁ
2000 îí
8.Í.Äàìäèíæàâ íàð “Áîäëîãûí õóðààìæ” ÓÁ 1997 îí
9. Á. Áàçàððàã÷àà “Ôèçèê” ÓÁ 1972 îí.
10. Ì.Ñ.Öåäðèê íàð. Ïîñîáèå ïî ôèçèêå . Ìèíñê 1985 ã.
11. www.Нyperphysics.com,
15. www.Physicsactivets.com
sain baina uu? bi tanias huseh zuil bn. Physic 1,2 hicheeliin hotolboriin taniltsuulga file-r awch boloh uu?
ReplyDeletehundetgesen Selengemurun